ដោយ ចូអិល ខ្វិនប៊ី និង រាយការណ៌បន្ថែម ដោយអ៊ូ មុំ
តាមអប្បិយជំនឿរបស់ខ្មែរ មិនអនុញ្ញាតឲ្យថតរូបបីនាក់ឡើយ។ ប្រជាជនខ្មែរ មានជំនឿថា មនុស្សដែលនៅកណ្តាលនៃរូបថតដែលមានគ្នាបីនាក់ គឺត្រូវបានមានទំនាយថាអាចស្លាប់មុនអាយុកាល និងនាំមកតាមន័យត្រង់ទៅនឹងឃ្លាមួយ « ដកចេញរូបអ្នកដែលនៅកណ្តាលគេ »។
ពីសត្វចម្លែកទៅបន្តោងអាថ៌កំបាំង ដែលមានដូចជាលេខនាំសំណាង រូបសត្វសាក់បង្ហាញពីវេទមន្ត និងរូបសត្វសាក់ធម្មតា ប្រជាជនខ្មែរភាគច្រើន បានងប់ងល់នឹងជំនឿដែលមិនសមហេតុផលនេះយ៉ាងខ្លាំង ។ វប្បធម៌នេះ បានជះឥទ្ធិពលខ្លាំងជាមួយនឹងភាពមិនសមតាមតក្កវិទ្យា ។
លោក មៀច ប៉ុណ្ណ ជាអតីតសាស្រ្តាចារ្យនៅវិទ្យាស្ថានពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត្យជាតិ បាននិយាយ ថា គ្រូទាយ កំពុងតែគ្រប់គ្រងពាណិជ្ជកម្មរបស់ពួកគេនៅទីនេះអស់រយៈពេលជាង២ពាន់ឆ្នាំមកហើយ។ដូចដែលលោកបានមានប្រសាសន៌ថា «នៅពេលព្រះពុទ្ធ បានចាប់កំនើតក្នុង គ.ស ឆ្នាំ៦២៣ ឪពុកម្តាយរបស់គាត់ បានអញ្ជើញគ្រូទាយកាន់សាសនាព្រាហ្មណ៍ចំនួន៨នាក់ ដើម្បីទាយពីអនាគតរបស់កូនប្រុសគាត់ » ។
សព្វថ្ងៃនេះ ប្រជាជនខ្មែរភាគច្រើន (CIA និយាយថា ៩៦.៤ ភាគរយ) គឺជាអ្នកកាន់ពុទ្ធសាសនា។ ជាមួយនឹងពាក្យកម្ម មានន័យថាសម្រេចអំពីជោគវាសនារបស់ពួកគេ និងមានប្រជាជនជាច្រើនបានមកជួបជុំគ្នាដើម្បីទាយពីជោគវាសនារបស់ពួកគេ ។
សកម្មភាពនៃទម្លាប់នេះ ត្រូវបានប្រើសម្រាប់គ្រូទាយទាំងអស់ដូចជា គ្រូទាយ គ្រូធ្មប់ តារាមាត្រ លេខវិទូ រូបអារក្ស អាថ៌កំបាំង ប្រាជ្ញាញាណ មនុស្សមានភ្នែក និងត្រចៀកទិព្វ និងគ្រូក្លែងក្លាយ។ វាគឺជាឧស្សាហកម្មដែលអាចរកកម្រៃបានច្រើននៅទីផ្សាររបស់ប្រទេសកម្ពុជា។
លោក ផាប ស៊ីណា មានអាយុ ២៧ ឆ្នាំ គឺជាជំនួយការរបស់នាយកអង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាលមួយ បាននិយាយថា «ប្រជាជនខ្មែរជាច្រើន មានជំនឿទៅលើវា (អាចមានសមត្ថភាពដឹងពីអនាគតបាន) ទោះបីពួកគេមិនបានទៅរកវាក៏ដោយ » ។
គ្រូទាយខ្មែរអាចទាយ អំពីជំនួញ សំណង់ផ្សេងៗ ការទិញនិងវិនិយោគ ភាពស្រុះស្រួលគ្នារវាងប្តី និងប្រពន្ធ មិត្តភាព និងជម្លោះ អាចបញ្ជាក់ពេលវេលាដែលយើងអាចមានសំណាង។ អ្នកផ្សងសំណាង ថែមទាំងស្វែងរកការណែនាំទៅលើលេខឆ្នោតទៀតផង។
ចំពោះគុណវិបត្តិ សេចក្តីណែនាំពិតជាពិបាកយល់ ។ លោក ផាប ស៊ីណា ពាក់បន្តោងនាំសំណាងដើម្បីការពារពីអំពើអន្តរាយផេ្សងៗ។ គាត់និយាយថា « អំពើធ្មប់ អាចធ្វើឲ្យមនុស្សស្អប់ និងស្រលាញ់គ្នាទៅវិញទៅមក ឬក៏ថែមទាំងអាចសម្លាប់គ្នាទៀតផង » ។
អ្នកប្រហែលជាចង់ដឹងចង់ឃើញដូចជាខ្ញុំដែរ ខ្ញុំប្រហែលជាអាចមានភ័ព្វសំណាងរបស់ខ្ញុំ ដែលបានប្រាប់ជាលើកដំបូង ។
នៅទីក្រុងភ្នំពេញ គ្រូទាយជាច្រើន រៀបចំរោងនៅកណ្តាលវាល និងដាក់តាំងជាមួយនឹងវិជ្ឈលេខបាតដៃនៃរហស្សវិទ្យាសាស្រ្ត កង់តារាសាស្រ្ត និងសញ្ញាចក្ររាសី នៅតាមទីកែងសាធារណៈ ទីផ្សារ ឬ លានដើរលេងសាធារណៈ។ រោងរបស់គ្រូទាយដទៃទៀត ស្ថិតនៅតាមមាត់ទន្លេ ឬ ក្បែរវត្តជាមួយនឹងតុបត់ ឬ ក្រាលកំរាលនៅលើដី ដែលមានធូប ទៀន បៀរ ដកចេញពីកាបូបរបស់គាត់ ។
«លោកតាថ្មអណ្តែត»បានឆ្លើយតបយ៉ាងអាថ៌កំបាំងសម្រាប់ ទស្សនាវដ្តីព្រះច័ន្ទ និងកម្មវិធីសិរីសួស្តី ពត៌មានរបស់ ទូរទស្សន៌អប្សរារហូតកម្មវិធីនោះត្រូវបានផ្អាកដោយសារតែមិនមានអ្នកឧបត្ថម្ភកម្មវិធី ។
លោកតាថ្មអណ្តែត បានដាក់បង្ហាញព័ត៌មានជឿជាក់របស់គាត់នៅលើ បដាពណ៌លឿងខ្ចីនៅរានហាលមុខផ្ទះ ដែលគាត់បានទស្សន៌ទាយ។ គាត់បានដាក់រហ័សនាមខ្លួនéងថា លោកតាថ្មអណ្តែត ដោយសារគាត់បានរកឃើញថ្មអណ្តែតទឹកមួយនៅលើភ្នំឧត្តុង្គ។ ឈ្មោះពិតរបស់គាត់ត្រូវបានគេស្គាល់ថា ឡុង បូរ៉ា ។ គាត់និយាយថា គាត់ទទួលអតិថិជនបានពី ២០ ទៅ ៣០ នាក់ក្នុងមួយថ្ងៃ។
ប្រហែលជា គាត់បានចាកចេញនៅពេលដែលខ្ញុំទៅដល់ ប៉ុន្តែគាត់បានត្រលប់មកវិញ នៅពេលខ្ញុំបានទូរស័ព្ទទៅគាត់ មិនមែនដោយប្រើទូរចិត្ត គាត់បានមកដល់ដូចយើងបានកំណត់ទុក។ « លោកតា » (ដែលមានអាយុ ៣១ ឆ្នាំ គឺជានិស្សិតឆ្នាំ ទីបី) បានបោយដៃហៅខ្ញុំទៅ តុមុខរានហាលនោះ ព្រះស្ថូបជំនឿជាច្រើន ដែលជាបញ្ញាតិនៃព្រះពុទ្ធ ព្រាហ្មណ៍ និងទេវតាចិន។
សេចក្តីក្លាហានរបស់ខ្ញុំ កំពុងមួម៉ៅបន្តិចម្តងៗមុនពេលនេះ។ ឡុង បូរ៉ា មានត្របកភ្នែកមមីរ។ វាបានផ្តល់ឲ្យគាត់នូវបរិយាកាសផ្សេង ពិតប្រាកដណាស់ គឺជាចំនុចលក់នៅក្នុងជួរខ្សែការងាររបស់គាត់។ ខ្ញុំត្រូវបានស្នើសុំឲ្យសាប់បៀ បន្ទាប់មកចែកបៀ និងរើសយកបៀមួយគូ។ ឡុង បូរ៉ា បន្ទាប់មកបានសុំសញ្ញាចក្ររាសីចិននៃឆ្នាំកំណើតរបស់ខ្ញុំ (ឆ្នាំរោង )។
ឡុង បូរ៉ា បានសិក្សាកតិសញ្ញាមួយចំនួន និងចាប់ផ្តើមរៀបរាប់ចំពោះការអានរបស់គាត់ និងបានទទួលយកឯកតានមិនចូលចិត្តដែលបានប្រើប្រាស់ដោយព្រះសង្ឃពុទ្ធសាសនាកំឡុង ពេលធ្វើសក្ការៈបូជា និងមានសម្លេងហ៊ឹមៗនៅពិធីរបស់ពួកគេ ។ លោក ផាប ស៊ីណា បានបកប្រែថាៈ
«កាលពីមុន អ្នកមានការភាន់ច្រលំ ពិបាកចិត្ត និងតានតឹងច្រើន ព្រោះអ្នកមានរឿងជាច្រើនដែលត្រូវគិត»
ជាការពិត ប៉ុន្តែយើងមិនបានគិតច្រើនពេកនោះទេ? សាប់បៀបន្ថែមទៀត និងសម្លេងហ៊ឹមៗ។
« អ្នកកំពុងមានគម្រោងចង់សួរខ្ញុំនូវរឿងអ្វីមួយ ប៉ុន្តែអ្នកមិនច្បាស់ប្រសិនបើមិនទាន់បានត្រៀមខ្លួននៅឡើយ »។
No comments:
Post a Comment